zondag 17 november 2013

Verslag van de Dacia dag 2013

Tekst en foto’s: Uul.

Ik kwam natuurlijk weer als een van de eersten aan op het vliegveld Valkenburg in Katwijk zo omstreeks 9 uur maar ik was niet de allereerste want kort na mijn aankomst was het parkeerterrein voor de hangar al vol en de rest moest uitwijken naar een voormalige start/landingsbaan van de vroegere vliegbasis en daar vielen de vele Dacia’s niet eens op.

Dacia dag 2013 03

Eerst een tijdje rondgelopen, Dazen bekijken en een praatje gemaakt met enkele bekenden, de aanwezige nieuwe Dacia Logan MCV bekeken en die ziet er goed uit, héél goed zelfs, al was er hier en daar wel kritiek op het motorvermogen te horen van ‘sleurhut’ liefhebbers.

Dacia dag 2013 08 Dacia dag 2013 09
Dacia dag 2013 10 Dacia dag 2013 07

Binnen in de hangar was het goed toeven, leuk aangekleed met palmen, een groot podium waar de nieuw Dacia Logan en een Dacia Duster nieuwe uitvoering in de schijnwerpers stonden en in de ruimte er omheen de diverse andere modellen zoals de Dokker, de Lodgy, de Stepway en natuurlijk de oude vertrouwde Sandero in de nieuwe uitvoering. Rondom diverse stands met Michelin banden, verzekeringen en alles om je Daas op te pimpen en natuurlijk was ook de Dacia Club aanwezig met een presentje voor de leden en ook Dacia jassen, overhemden, petjes enz.

Dacia dag 2013 04

Wat ik erg leuk vond is dat je direct herkend werd zonder je naam te noemen en een enveloppe met een presentje krijgt, heel attent.

Voor de kinderen waren er veel  activiteiten en er raakten er zelfs een paar zoek die hun paps en mams zochten en werden opgeroepen.

Dacia dag 2013 06 Dacia dag 2013 11
Dacia dag 2013 12 Dacia dag 2013 13

Het geheel werd weer opgeluisterd met gesprekjes door (kan zijn naam niet vinden) die de bezoekers vroeg wat zij zo fijn aan een Dacia vinden.

Ook aan de inwendige mens was weer gedacht en er stonden gedekte tafel met banken om uit te rusten, heel goed verzorgd dus al was het in het Doornse Gat leuker door de buitenlucht en de ruimte.

Even voor 12 uur kwam Sint Nicolaas met pieten voor de talrijke kinderen en dat liet ik maar voor wat het was.

In memoriam

Dacia dag 2013 02 Dacia dag 2013 01

Buiten voor de entree van de parkeerplaats stond op een hoekje de Blue Lady Logan van Hans Caspers en ik dacht dat die te koop stond met wat plakkaten op de ramen totdat ik eens ging kijken en tot mijn verbijstering las dat die was overleden. Zijn vrouw en kinderen stonden erbij en heb daar even mee gesproken, erg triest.

Dacia dag 2013 05

Meer kan ik niet vertellen want een circusvoorstelling door kinderen boeit mij niet en ook de uitreiking ‘beste Daciarijder’ evenmin en voor de muziek van Dean Saunders ben ik een jaartje te oud.

Maar al met al was het zeer verzorgde en geslaagde dag.

Dacia dag 2013 14

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties en brochures 2013 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

En nog veel meer Dacianieuws en foto’s ook op twitter en facebook.

Alle Dacia modellen op De Dacia Site van Nederland en België

Geen opmerkingen:

Een reactie posten